✅۱۰نکته طلایی در مورد مادر شوهرتان✅

1_کلیشه‌های ذهنی در مورد مادرشوهر را کنار بگذارید و درباره مادرشوهرخودتان از همان ابتدا مثبت بیندیشید. این طرز تفکر مثبت را به او هم منتقل کنید.

2- تفاوت فرهنگی خانواده خود و همسرتان را بخوبی بشناسید و سعی نکنید عمدا روی شرایط فرهنگی خود پافشاری کنید.

3- به مادر همسرتان بیشتر از مادر خود احترام بگذارید. حریم‌ها را حفظ کنید و بیشتر از صمیمت به احترام در رابطه اهمیت دهید.

4- برای هر مادری مهم است که بداند دخترانش از بقیه افراد حتی عروس‌هایش بهتر هستند. بنابراین توصیه جدی می‌کنم که هرگز نزد مادر شوهرتان و البته هیچ جای دیگر از خواهر شوهرهایتان بدگویی نکنید.

5- به مادرشوهرتان فرصت دهید تا در نگهداری از فرزندتان به شما کمک کند. شاید بخواهد نوه‌اش را کمی لوس کند و اجازه دهد که شکلات و شیرینی بخورد یا بعد از وقت خوابش همچنان بیدار بماند.

6- رابطه تان را بر پایه احترام متقابل برنامه‌ریزی کنید. منتظر نباشید که او نسبت به شما پیش قدم شود. بزرگ تر و کوچک‌تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است.

7- خودتان را جای مادرشوهرتان بگذارید و به این فکر کنید که مادرشوهر شما سال‌ها برای پرورش و بزرگ کردن پسرش وقت گذاشته و ممکن است نسبت به آدم‌های دیگری که وارد زندگی فرزندش می شوند، حساسیت داشته باشد.

8- وقتی مادرشوهر به خانه شما می‌آید کنارش بنشینید، با او حرف بزنید و اگر می خواهد هنگام تهیه غذا به شما کمک کند، جلوی او را نگیرید. بدین ترتیب می‌توانید همدیگر را بهتر بشناسید و روابط صمیمانه‌تری داشته باشید.

9- هر توصیه‌ای را به عنوان یک حمله شخصی نپندارید و در مقابل نصیحت‌هایش گارد نگیرید.

10- اگر به دنبال آرامش هستید، در ابراز محبت به خانواده همسرتان و به ویژه مادرش، منتظر پاسخ مثبت نباشید.